Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×

FILM - SZTUKA W EWOLUCJI BOLESŁAW MICHAŁEK

Jak kupować?
  • Przedmiot nie został kupiony
  • Zakończona (czw 23 mar 2017 22:56:48 CET)

Aktualna cena

8,00

Licytacja zakończona

Przedmiot nie został kupiony

Koszty dostawy
List polecony ekonomiczny 7,00 zł

Wszystkie opcje

Sprzedający (55)

99,1 % pozytywnych komentarzy

Zobacz wszystkie komentarze

Wszystkie przedmioty sprzedającego
Pytanie do sprzedającego
  • Opis
  • Dostawa i płatność

 

PRZEDMIOTEM AUKCJI JEST KSIĄŻKA FILM - SZTUKA W EWOLUCJI

AUTOR: BOLESŁAW MICHAŁEK

UŻYWANA, STAN DOBRY.

WYSYŁKA W PRZECIĄGU 14 DNI OD WPŁATY.

 

Spis treści

I.    MIEJSCE FILMU

Czym jest film? - Rozmiary zjawiska. - Wiek XX czekał na kino. -Demokratyczna publiczność. — Film i kultura masowa. — Film w strumieniu obrazów. — Nowe miejsce kina?

II.    Z CZEGO SIĘ BIERZE FILM

Jak powstawał film kiedyś i dziś. — „Pomysł". - Prosto z życia? — ... czy z innych sztuk?

III.    MIĘDZY SCENARIUSZEM A FILMEM

Czym jest scenariusz? — Scenariusze oryginalne: Bergman, Zanussi. — Adaptacja: Ziemia obiecana. — Dokument literacki czy produkcyjny? — Scenarzysta. - Scenopis. - Technika i poznanie. - Technika i rozwój języka.

IV.    NA PLANIE FILMOWYM

Renoir i Kawalerowicz na planie. — Reżyser, jego pozycja. — Jego kwalifikacje. — Odpowiedzialność za dzieło. — Ekipa.

V.    AKTORZY I GWIAZDY

Aktor filmowy i aktor teatralny. — Aktor i postać. — Sekret aktora filmowego. — Fenomen gwiazdy. — Mit olimpu współczesnego. — Historia i geografia gwiazdy. — Gwiazda i mechanizmy rynkowe.

VI.    PRODUKCJA I PRODUCENCI

Film jest bardzo drogi. — Nie mecenat, lecz przemysł. — W poszukiwaniu najszerszej publiczności. — Publiczność ma zawsze rację, czy producent? — Stereotypy form, stereotypy świata. — Nowy partner produkcji: państwo. — Nacjonalizacja kina. — Nasze doświadczenia.

VII.    KINO I JEGO PUBLICZNOŚĆ

Kontakt dynamiczny, lecz krótkotrwały. - Związki zdegradowane, ale istniejące. — Badania publiczności. — Kino i demografia. — Widz i jego doświadczenia. — Wspólnota czy odosobnienie? — Biografia filmowa. — Motywacje publiczności: rozrywka i poznanie. — Zobaczyć siebie? — Wpływ na historię, czy na modę? — Sugestie postępowania. — Film, jeśli jest sztuką, działa tak jak ona.

VIII.    JĘZYK FILMU: ZAPOŻYCZENIA, STEREOTYPY, ORYGINALNOŚĆ

Powstawanie języka filmu. — Presja publiczności. — Film i literatura: rozmiary związku. - Film i literatura: procesy osmozy. - Standardy i stereotypy. - Co jest tworzywem filmu: zdanie teoretyków. — Co jest tworzywem filmu: zdanie artystów. — Impulsy awangardy.

IX.    KINO NASZYCH CZASÓW

Poszukiwanie nowego wariantu. - Przykład japoński. - Rozszczepienie .jednej kinematografii". - Kino artystyczne. - Nowe zainteresowanie awangardy. — Czym jest „nowe kino"? — Ewolucja kina masowego. - Motywy aktualności społecznej. - Intensyfikacja estetyki. -Przemiany mitologii kina. - Uczestnictwo kinematografii socjalistycznej. - W stronę nowego uniwersalizmu?