W KRĘGU ASTRONOMII – STANISŁAW R. BRZOSTKIEWICZ

Jak kupować?
  • Przedmiot nie został kupiony
  • Zakończona (wto 15 sie 2017 19:12:10 CEST)

Aktualna cena

Pytanie do sprzedającego
  • Opis
  • Dostawa i płatność

WITAMY NA NASZEJ AUKCJI!

Jest to aukcja charytatywna, z której dochód przeznaczamy na pomoc dla bezdomnych, potrzebujących zwierząt.

Fundacja dla Zwierząt Animalia powstała z myślą o wspieraniu wszelkich działań, mających na celu poprawę losu tych, którym nie ma kto pomóc – porzuconym, okaleczonym, niechcianym, niczyim zwierzętom.

Za każdą formę pomocy – pięknie dziękujemy!

Aukcja przeznaczona jest na pomoc dla podopiecznych Fundacji, bezdomnych psów przebywających w hotelach oraz w schronisku dla psów pod naszą opieką. Bez pomocy finansowej nie będą mogły czekać bezpiecznie na domy – nie będą miały szansy. Trafiły do nas chore, głodne, niemłode, przerażone sytuacją. Teraz odżyły, już nikt ich nie krzywdzi, nie głodzi. Czekają na swoje domy w hotelach dla psów, pod opieką weterynarzy doszły do zdrowia. To mądre, wspaniałe psy. Dajmy im szansę – aby się tych domów doczekały w miejscach, które znają i gdzie dobrze się czują. Całkowity dochód z aukcji przekazany zostanie na pokrycie kosztu pobytu w hotelach naszych podopiecznych.

Każda złotówka to dla nich ogromne wsparcie – bardzo za każdą pomoc dziękujemy.

Pomóżcie im! Prosimy!

Prosimy o pomoc!!!

Na naszej aukcji wystawiamy:

W KRĘGU ASTRONOMII – STANISŁAW R. BRZOSTKIEWICZ

Książka w twardej oprawie, wydana przez Naszą Księgarnię w 1988r.  Uszkodzony grzbiet książki.

Autor postarał się o przekazanie, w przekroju historycznym, wiedzy astronomicznej na elementarnym poziomie. Tematyce ściśle historycznej został poświęcony rozdział pierwszy, zatytułowany Rozwój idei astronomicznych, w którym Autor przedstawia w wielkim skrócie powstanie i ewolucję nauki o zjawiskach na niebie, czyli — mówiąc bardziej współcześnie — we Wszechświecie. W rozdziale drugim Brzostkiewicz opisuje metody i techniki obserwacyjne w ich historycznym rozwoju — od najdawniejszych do najnowszych czasów określając obecną sytuację w dziedzinie prowadzenia obserwacji jako „złoty wiek astronomii”.

Po tych dwóch wprowadzających rozdziałach Autor przechodzi do omawiania poszczególnych ciał i zjawisk kosmicznych rozpoczynając prezentację od naszej Gwiazdy Dziennej w rozdziale zatytułowanym niezbyt szczęśliwie Latarnia świata. Dalej Brzostkiewicz snuje Opowieści o planetach.

Kolejny rozdział — Materia międzyplanetarna — zawiera dane o planetoidach, kometach, meteorach i meteorytach, a także o tektytach, czyli głównie o tzw. małych ciałach Układu Słonecznego. Sporo dalszych ciekawych informacji w kolejnych rozdziałach – W państwie gwiazd, Wyspy Wszechświata. Ostatni rozdział, zatytułowany Czy jesteśmy sami we Wszechświecie?, został poświęcony kwestii życia w skali kosmicznej, próbom odkrycia pozasłonecznych układów planearnych, poszukiwaniu cywilizacji pozaziemskich, a także krytycznym uwagom pod adresem zwolenników paleoastronautyki. Nie zabrakło również wyjaśnień na temat meteorytu tunguskiego i opóźnionych radioech Störmera. W związku z tym fenomenem Brzostkiewicz omawia „list do kosmicznych braci”, czyli plakietkę umieszczoną na pokładzie „Pioniera-10”, który w 1983 r. opuścił Układ Słoneczny podążając w kierunku gwiazdozbioru Byka. Ostatni paragraf tego rozdziału zawiera omówienie łączności kosmicznej na falach radiowych będącej jak dotąd w sferze zamiarów oraz jednostkowych eksperymentów, zakończonych zresztą (i niestety) niepowodzeniem.

Książkę zamyka krótkie Zakończenie odsyłające czytelników do czasopism popularnonaukowych upowszechniających najnowsze zdobycze astronomii.

Do zasadniczego tekstu książki Autor dołączył wykaz literatury (poświęconej popularyzacji astronomii, kosmologii, astronautyki i zagadnienia życia we Wszechświecie), a także Słowniczek trudniejszych terminów.

Źródło: http://www.urania.edu.pl/urania/u7_1983-nw1.html

Biorąc udział w naszych aukcjach przyczyniasz się do poprawy losu porzuconych przez człowieka, często okaleczonych, niechcianych zwierząt!

PROSZĘ

ZAJRZYJ NA STRONĘ O MNIE!

POMÓŻ!

Z wielką radością informujemy że Fundacja dla Zwierząt Animalia znajduje się na wykazie Organizacji Pożytku Publicznego i możecie Państwo przekazywać na nasze zwierzaki swój 1% podatku.

Prosimy - Wasz 1% - to ratunek dla zwierząt!

Dziękujemy!