Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×

Pakiet książek dla miłośnika filmu polskiego

Jak kupować?

Aktualna cena

47,00

Licytacja zakończona

Koszty dostawy
Paczka pocztowa ekonomiczna Wysyłka GRATIS
Odbiór osobisty 0,00 zł

Wszystkie opcje

Sprzedający (2)

100,0 % pozytywnych komentarzy

Zobacz wszystkie komentarze

Wszystkie przedmioty sprzedającego
Pytanie do sprzedającego
  • Opis
  • Dostawa i płatność
26 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Pakiet książek filmoznawczych dla miłośnika filmu polskiego. Nowy.

 

Koło Naukowe Filmoznawców Uniwersytetu Łódzkiego zaprasza do licytacji pakietu książek dla miłośnika filmu polskiego, w skład którego wchodzą unikatowe publikacje filmoznawcze: 

- „Retoryczność w filmowych obrazach Andrzeja Fidyka” autorstwa Bogumiły Fiołek-Lubczyńskiej. Książka ukazała się w 2016 roku w Wydawnictwie Uniwersytetu Łódzkiego; 

- „Kamienie i szaniec: analizy, rozmowy, kontrowersje wokół filmu Roberta Glińskiego” pod redakcją Małgorzaty Jakubowskiej. Książka ukazała się w 2015 roku w Wydawnictwie Akces. Książka z autografem i dedykacją redaktorki;

- „Pamięć podróżna. Fragmentozbiór filmowy” autorstwa Jana Jakuba Kolskiego. Książka ukazała się w 2010 roku w Wydawnictwie PWSFTviT. Książka z autografem i dedykacją redaktorki – Nataszy Korczarowskiej-Różyckiej;

- „Inne spojrzenie” autorstwa Nataszy Korczarowskiej-Różyckiej. Książka ukazała się w 2013 roku w Wydawnictwie Uniwersytetu Łódzkiego. Książka z autografem i dedykacją autorki.

 

Wysyłka na koszt sprzedającego.

 

Opis produktu:

„Retoryczność w filmowych obrazach Andrzeja Fidyka”

Prezentowana publikacja zawiera opis i analizę dorobku jednego z najwybitniejszych polskich dokumentalistów, Andrzeja Fidyka. Światowy rozgłos i uznanie przyniosła mu Defilada, a sławę ugruntowały takie filmy, jak: Karnawał – największe party świata, Kiniarze z Kalkuty, Rosyjski striptiz, Sen Staszka w Teheranie, Historie z Yodok. Autorka podjęła próbę interpretacji jego twórczości za pomocą narzędzi badawczych związanych z retoryką, co pozwoliło jej unaocznić zasady realizacji ich dyskursywności. Film dokumentalny analizuje ona poprzez jego relacje z rzeczywistością, a także jako wykładnik twórczej idei dokumentalisty, która pozwala mu na skuteczne komunikowanie z widzem. Obok analizy topiki filmowej Fidyka i kluczowej kategorii widowiskowości, czytelnik znajdzie tu również subtelne interpretacje wybranych filmów reżysera oraz próbę charakterystyki jego osobowości twórczej. Widowiskowość cechuje całą twórczość Fidyka i nie tylko zapewnia wysoką rangę artystyczną jego dziełom, ale także przykuwa uwagę współczesnego widza. Osobny rozdział autorka poświęca zagadnieniom dotyczącym „szkoły Fidyka” i filmom jego najbardziej znanych uczniów.

 

„Kamienie i szaniec: analizy, rozmowy, kontrowersje wokół filmu Roberta Glińskiego”

Kamienie i szaniec jest bardzo rzadką w polskim piśmiennictwie filmowym publikacją poświęconą jednemu dziełu. Z trudem do świadomości polskich badaczy dociera idea, którą przed ćwierćwieczem sformułowała Alina Madej - każdy film zasługuje na wszechstronną analizę, jest bowiem tekstem kultury, w którym odbija się aktualne życie kulturalne i społeczno-polityczne.

 

„Pamięć podróżna. Fragmentozbiór filmowy”

Nagroda GAUDEMUS dla Najlepszego Podręcznika Akademickiego Roku 2010 Stowarzyszenia Wydawców Szkół Wyższych!

To nietypowa artystyczna autobiografia łącząca w sobie wspomnienia, przemyślenia, filmowe sceny i dialogi, kartki ze scenopisów, podręcznik dla studentów, fotografie i rysunki, które razem tworzą obraz barwnej wędrówki w głąb siebie reżysera, pisarza, wykładowcy łódzkiej Szkoły Filmowej, grotołaza i podróżnika.

Książka Kolskiego wydaje się dla mnie idealnym spełnieniem zaleceń Leonarda da Vinci - twórz własną mapę myśli. Weź kartkę papieru - rysuj tak ekspresyjnie, jak potrafisz, wykorzystaj więcej niż jeden kolor. Baw się dobrze i nie martw się o wierność obrazu. Po kilkudziesięciu minutach czytania, już wiem, że mapa, po której wędruję dzięki Kolskiemu - to mapa życia. Tak jak mistrz Leonardo zalecał, Kolski patrzy z perspektywy na swoje marzenia, opowiada o swoich celach i podstawowych wartościach, zastanawia się nad swoim powołaniem. Potrafi oszacować to, co osiągnął, szuka powiązań, jaki i również oszacowuje strategię zmian. Zaczytany - zapominam, że osobisty pamiętnik przeistacza się w cytaty fragmentów pracy magisterskiej i doktorskiej Kolskiego, że obcuję z językiem poniekąd akademickim. (...) Nagle perełka - coś co jest szalenie bliskie - rozdział o operowaniu kamerą - nigdy nie spotkałem tak celnego opisu tej artystycznej czynności. Kolski uwielbia kadrowanie własnych filmów - ja wiem, że nie potrafię zrobić zdjęć do filmu,, nie prowadząc samemu kamery. Wielka frajda czytać te słowa.

dr hab. Ryszard Lenczewski

 

„Inne spojrzenie”

W „Innym spojrzeniu” Natasza Korczarowska-Różycka bierze pod uwagę filmy, w których przedstawianie historii nie przystaje do tradycyjnych wyobrażeń społeczeństwa na temat własnej przeszłości. Nie chodzi o demitologizowanie historii jako takiej, lecz jej wyobrażeń utrwalonych w pamięci społecznej. Twórcy czterech analizowanych filmów odwołują się do tych wyobrażeń, co nadaje ich dziełom charakter „wielośladowych intertekstów”. (…) Autorka zdywersyfikuje owo „inne spojrzenie”, wyróżniając: spojrzenie Gombrowiczowskie (Szyfry i Pornografia), spojrzenie dziecka (Poznań 56), spojrzenie (post)historyka (Generał. Zamach na Gibraltarze) (…). Każdy wątek zostaje udokumentowany i poświadczony szczegółowymi analizami wybranych scen (…).

Na podstawie czterech wybranych do analizy filmów autorka zbudowała dyskurs wielostronny, bogaty, złożony, uderzający zarówno erudycją, jak i oryginalnością. Tekst jest znakomicie napisany, żywo i zajmująco, a tok wywodu przykuwa uwagę czytelnika.

Z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Pitrusa

 

Dziękujemy Wydawnictwu Uniwersytetu Łódzkiego oraz autorom za nieodpłatne przekazanie egzemplarzy do aukcji.