Aktualna cena
8,00 zł
Licytacja zakończona
Przedmiot nie został kupiony
PRZEDMIOTEM AUKCJI JEST KSIĄŻKA FILM - SZTUKA W EWOLUCJI
AUTOR: BOLESŁAW MICHAŁEK
UŻYWANA, STAN DOBRY.
WYSYŁKA W PRZECIĄGU 14 DNI OD WPŁATY.
Spis treści
I. MIEJSCE FILMU
Czym jest film? - Rozmiary zjawiska. - Wiek XX czekał na kino. -Demokratyczna publiczność. — Film i kultura masowa. — Film w strumieniu obrazów. — Nowe miejsce kina?
II. Z CZEGO SIĘ BIERZE FILM
Jak powstawał film kiedyś i dziś. — „Pomysł". - Prosto z życia? — ... czy z innych sztuk?
III. MIĘDZY SCENARIUSZEM A FILMEM
Czym jest scenariusz? — Scenariusze oryginalne: Bergman, Zanussi. — Adaptacja: Ziemia obiecana. — Dokument literacki czy produkcyjny? — Scenarzysta. - Scenopis. - Technika i poznanie. - Technika i rozwój języka.
IV. NA PLANIE FILMOWYM
Renoir i Kawalerowicz na planie. — Reżyser, jego pozycja. — Jego kwalifikacje. — Odpowiedzialność za dzieło. — Ekipa.
V. AKTORZY I GWIAZDY
Aktor filmowy i aktor teatralny. — Aktor i postać. — Sekret aktora filmowego. — Fenomen gwiazdy. — Mit olimpu współczesnego. — Historia i geografia gwiazdy. — Gwiazda i mechanizmy rynkowe.
VI. PRODUKCJA I PRODUCENCI
Film jest bardzo drogi. — Nie mecenat, lecz przemysł. — W poszukiwaniu najszerszej publiczności. — Publiczność ma zawsze rację, czy producent? — Stereotypy form, stereotypy świata. — Nowy partner produkcji: państwo. — Nacjonalizacja kina. — Nasze doświadczenia.
VII. KINO I JEGO PUBLICZNOŚĆ
Kontakt dynamiczny, lecz krótkotrwały. - Związki zdegradowane, ale istniejące. — Badania publiczności. — Kino i demografia. — Widz i jego doświadczenia. — Wspólnota czy odosobnienie? — Biografia filmowa. — Motywacje publiczności: rozrywka i poznanie. — Zobaczyć siebie? — Wpływ na historię, czy na modę? — Sugestie postępowania. — Film, jeśli jest sztuką, działa tak jak ona.
VIII. JĘZYK FILMU: ZAPOŻYCZENIA, STEREOTYPY, ORYGINALNOŚĆ
Powstawanie języka filmu. — Presja publiczności. — Film i literatura: rozmiary związku. - Film i literatura: procesy osmozy. - Standardy i stereotypy. - Co jest tworzywem filmu: zdanie teoretyków. — Co jest tworzywem filmu: zdanie artystów. — Impulsy awangardy.
IX. KINO NASZYCH CZASÓW
Poszukiwanie nowego wariantu. - Przykład japoński. - Rozszczepienie .jednej kinematografii". - Kino artystyczne. - Nowe zainteresowanie awangardy. — Czym jest „nowe kino"? — Ewolucja kina masowego. - Motywy aktualności społecznej. - Intensyfikacja estetyki. -Przemiany mitologii kina. - Uczestnictwo kinematografii socjalistycznej. - W stronę nowego uniwersalizmu?
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.
99,2 % pozytywnych komentarzy
Zobacz wszystkie komentarze